Viisi vinkkiä, joiden avulla suunnitella kevään 2019 esillelaittoa

Viisi vinkkiä, joiden avulla suunnitella kevään 2019 esillelaittoa

Kevään myyntisesonki lähenee lähenemistään ja viimeistään nyt on hyvä laatia suunnitelmat kevään sesonkituotteiden esillelaittoon myymäläpinnassa. Luotettavan ja kokeneen kumppanin kanssa varmistat sesonkituotteiden joustavan, tehokkaan ja oikea-aikaisen esillelaiton. Papua vastaa tuotteiden jatkuvasta esillelaitosta yli 500 kotimaisessa päivittäis- ja erikoistavarakaupan pisteessä viikoittain. Erityisesti asiakkaamme arvostavat toimintakenttämme maantieteellisestä laajuutta, aikataulujen joustavuutta ja nopeaa reagointikykyä.

Kuluttajan ostonälkä on helppo herättää sijoittamalla himotuimmat sesonkituotteet myyvästi ja näkyvästi. Aloita omien esillelaittototeutustesi suunnittelu seuraavien vinkkien avulla.

 

1. Nosta kärkituotteet esiin esillelaitossa

Korosta kärkituotteita tuomalla ne selkeästi esille hyllyssä. Tuotteiden löydettävyys helpottuu ja eri mallit näkee yhdellä silmäyksellä, kun kärkituotteita on priorisoitu esillelaitossa. Jos yksittäisellä tuotteellasi on keväällä luvassa laajempaa näkyvyyttä esimerkiksi mainoskampanjoilla on tärkeää, että kuluttaja löytää etsimänsä vaivattomasti myös myymäläympäristössä.

Soveltuu erityisesti:

  • Uutuustuotteiden esiintuontiin
  • Mainoskampanjoiden tukemiseen

2. Rakenna esillelaitto käyttöyhteystuotteet huomioiden

Erinomainen tapa lisämyynnin vauhdittamiseen on rakentaa esillelaittokokonaisuus, jossa tuotteet tukevat toinen toisiaan. Sijoita käyttöyhteystuotteet kuluttajan tarpeen pohjalta samaan esillepanoon. Tämä helpottaa kuluttajan ostotilannetta erityisesti sesonkituotteissa, joissa tuotetarpeita on usein useampia.

Soveltuu erityisesti:

  • Tuotteiden esilletuontiin, joiden hyöty lisääntyy brändin muista tuotteista
  • Nippu-alennuskampanjoihin

3. Sijoita hyllyrakenteeseen sesonkia tukevat opasteet

Auta asiakasta löytämään tuotteet selkeillä kylteillä, julisteilla tai hyllyroikoilla. Ajankohtaisuus on valttia, kun kuluttajaa puhutellaan kohti ostopäätöstä. Hyllyyn sijoitettavat opasteet tarjoavat erinomaisen keinon viestiä kuluttajalle tuotteen ominaisuuksista sesonki huomioon ottaen.

Soveltuu erityisesti:

  • Perinteisten tuotteiden uusien puolien esiintuontiin
  • Tuotteen ominaisuuksien vahvistamiseen
  • Uusien käyttötapausten ja näkökulmien tuomiseen kuluttajalle

4. Kasvata huomioarvoa ja vahvista brändiä taustalevyillä ja -julisteilla

Hyllyrakenteeseen sijoitettavat taustalevyt ja julisteet tuovat erottuvuutta ja vahvistavat brändiäsi myymälässä. Taustalevyt ja -julisteet mahdollistavat sesonkituotteiden käyttöyhteyden kirkastamisen ja tarjoavat myös mahdollisuuden brändimielikuvasi vahvistamiseen. Helpota ostopäätöstä ja näytä kuluttajalle yhdellä silmäyksellä tuotteen käyttöä todellisuudessa.

Soveltuu erityisesti:

  • Brändin vahvistamiseen
  • Laajan tuotejoukon esiintuontiin myymäläpinnassa

5. Luo tunnelmaa ja huomioarvoa hyllyvalaistuksella

Valaistuksella on suuri rooli tunnelman rakentumisessa myymäläpinnassa. Toimiva valaistus kiinnittää kuluttajan huomion ja nostaa tuotteen hyllystä selkeästi esille. Hyvällä valaistuksella brändi on helppo havaita hyllylaivoista. Hyllyvalaistukseen panostaminen on myös pitkänaikavälin investointi, jonka hyödyt eivät rajoitu pelkkiin sesonkeihin.

Soveltuu erityisesti:

  • Matalan kynnyksen perusratkaisu brändin ilmeen parantamiseksi myymäläpinnassa

Kokonaisuus ratkaisee

Myymäläesillelaitossa kyse on kokonaisuudesta, jota on syytä tarkastella myös sesonkien ulkopuolella. Pitkällä aikavälillä on tärkeää luoda selkeä kokonaisuus, joka tukee brändiäsi ympäri vuoden. Tee brändisi myymälässä näkymisen peruselementeistä selkeät suunnitelmat ja hyllykuvat, jotta toteutukset onnistuvat haluamallasi tavalla.

Olitpa myymäläpinnan esillelaitossa jo pitkän linjan toimija tai vasta aloittelemassa löydät Papuasta luotettavan ja perinteikkään kumppanin brändisi rakentamiseen myymäläpinnassa.